Buiten spelen


#1

Wat ik me afvraag: waar spelen jullie kinderen nu buiten mee? t is best lekker weer, maar ze kunnen zich hier buiten nu niet vermaken zonder dat ik met ze ga wandelen / fietsen. En dat is niet altijd mogelijk, aangezien de jongste nog 2 slaapjes heeft.

We hebben een speelhuisje (zijn ze te groot voor, passen ze niet meer in bijna), zandbak ( nu te koud voor) en een grote glijbaan. Fietsen e.d. in de tuin kan niet, is de tuin te klein voor…
maar waar vermaak je je dan mee?? We hebben deels tegels, deels gras.

loopauto/loopfietsje zijn ze ook te groot voor (nu 2,5 en 3,5).

ben benieuwd hoe jullie kids zich vermaken!


#2

hmm waarom is de zandbak te koud dan?
Hier heeft hij dikke pret in de zandbak.
Loopfiets gaat hier nog prima, hij heeft er dan ook eentje van pucky die 4wieler.
Tja en verders wij wonen buiten af, dus grote tuin
Hij loopt overigens ook graag met de buggy van zijn zus…
Lastig, hier zit hij nog in de box smorgens 2 uren en rond 11u gaat hij naar buiten en half 12 stappen we in de auto om grote zus van school te halen… het is dan ook maar kort, te kort om zich te vervelen
Misschien dat andere ideen hebben.

Groetjes,


#3

Ook hier nog zandbak en (loop)fietsen.
Of gewoon door de tuin met speelgoedautootjes.

Stoepkrijt wil ook nog steeds goed.

M.


#4

stoepkrijt vinden ze 1 keer leuk, dan niet meer.
Zandbak is kletsnat van binnen. Werkt nu niet (schelp). Ze gaan dan op de koude grond zitten, dat wil ik dus niet.

Loopfiets hebben we van plastic, die hele kleine. Passen ze echt niet meer op met hun 108cm en 104cm!
Maar ons paadje om buiten te spelen is 3 tegels breed, 5 meter naar achter, dus zodra eentje er ook maar op is, kan de ander er neit meer langs. Kleine stadstuin…


#5

Hier wordt ook nog volop met loopfietsjesen loopauto’s gespeeld. Ook hebben we een speelhuisje en een glijbaan in de tuin waar ze mee spelen. Idd ook stoepkrijt is hier favoriet. Oh ja en voetballen natuurlijk. Maar als ik het zo lees hebben jullie idd niet zo’n grote tuin. Dus dan wordt het allemaal wat lastiger. Daan slaapt s’middags nog en Jesse s’ochtends en s’middags. Ik laat Jesse wel eens een slaapje in de wandelwagen doen. Dan slaapt hij wel korter, maar ik vind het ook wel lekker om nog weg te kunnen.

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#6

Evt kruiwagen, kleine bezem, emmertje en schepje (voor blaadjes en niet voor zand), driewieler, loopfiets.
Grasmaaier is hier ook nog steeds groot succes, 8 euro of zo maar een grote hit!

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#7

Ja ik vind dat ook lastig hoor, onze tuin is ook te klein om lekker met een loopfiets o.i.d te racen, aan de voorkant hebben we geen stoep of speelpleintje, dus als ik er niet bij kan zijn dan zal Jasper in de achtertuin moeten spelen.

We hebben een blokhut in de tuin en aan de zijwand hebben we een grote houten plaat gemonteerd, beschilderd met schoolbordverf. Dat is wel een groot succes.
Het speelhuisje is idd niet meer zo leuk voor een kindje van 4, maar Jasper heeft geleerd hoe hij er bovenop moet klimmen en ineens is het weer een interessant ding.
Ook de skippybal word ook zo nu en dan wel gepakt en daar krijgt ie het lekker warm van. Met stoepkrijt alle tegels kleuren of alle bakstenen van het huis, ook leuk, en na een regenbuitje is alles weer schoon.
Ik wil eigenlijk onder ons afdakje nog een soort zandtafel met van dat speciale speelzand (wat ze bij school/bso hebben) daar kan Jasper echt uren mee spelen en sinds kort hebben ze een eenvoudig koepeltentje bij de bso, dat vind jasper ook geweldig dus ik had maar bedacht dat ik zoiets moest aanschaffen voor iets meer vermaak in de tuin, kan je een lekkere deken op de ondergrond leggen.

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 30 Jan 2014 23:19:15